Zorgen voor elkaar

Laten we in deze ‘ikkige’ wereld de verbinding zoeken.
We komen er steeds meer achter dat de verbinding met elkaar belangrijk is in deze individualistische maatschappij. Van betekenis zijn voor de ander is immers de essentie van ons zijn. Voor elkaar zorgen, geeft betekenis aan ons leven en voelt goed. Dat kan op verschillende manieren. Door het bieden van zorghulp bijvoorbeeld. Want daar waar zorg en hulp elkaar ontmoeten, zijn wij mens.

Zorghulp. Het woord zegt het al.

Als ledenvereniging hebben wij - in het dringende besef van ‘zorgen voor elkaar’ - samen een platform ontwikkeld om de cohesie onder elkaar te versterken in de buurt en de samenleving. Een plek waar zorg en hulp samenkomen. Een digitale plek waar je een (zorg)vraag kunt stellen of bijvoorbeeld aan een buur hulp kunt aanbieden. Zo is hulp of antwoord maar één linkje bij je vandaan.

Zorghulp is een prettig onderdeel van het lidmaatschap.

Per 1 januari 2024 zal het platform actief zijn. Wanneer je als lid van Espria Ledenvereniging aan het einde van het jaar een nieuwe pas ontvangt, kun je - door een paar eenvoudige online handelingen - deze nieuwe pas activeren en gebruikmaken van Zorghulp. Overigens noemen wij deze nieuwe pas de Zorghulp-pas. Met daarnaast ook dezelfde voordelen, producten en diensten als de oude pas van Espria Ledenvereniging.

Wil je op de hoogte blijven over het Zorghulp-platform? Schrijf je dan hieronder in voor de nieuwsbrief van Zorghulp:

Meer weten over Zorghulp? Bekijk onze introductievideo.

Zo werkt Zorghulp.

Ik heb een vraag

1. Stel je vraag.
  2. Wij delen je vraag met vijf buurtgenoten via WhatsApp of sms.
  3. Is er een buurtgenoot die graag wil helpen? Dan reageert hij/zij op je vraag.
  4. In de Zorghulpchat die automatisch aangemaakt wordt, kunnen jullie samen afspraken maken.
  5. Reageert er niemand op je vraag? Dan sturen we je vraag naar vijf andere buurtgenoten.

Ik wil een buur helpen

1. Geef aan op Zorghulp dat je graag wil helpen.
  2. Wanneer een buurtgenoot hulp nodig heeft of een vraag heeft, selecteert Zorghulp automatisch vijf buurtgenoten.
  3. Je ontvangt een WhatsApp-bericht of sms.
  4. Heb je tijd om te helpen? Reageer dan op de vraag.
  5. In de Zorghulpchat die automatisch aangemaakt wordt, kunnen jullie elkaars vragen beantwoorden, samen afspraken maken en met elkaar in gesprek.
  6. Even geen tijd om te helpen? Geen probleem. Dan zet je de berichtjes gemakkelijk even uit.